چالش های قانونی اقلیت مذهبی در ایران

شنبه 22 دی 1397
12:50
...Anahita

سی و هشت سال بعد از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ در ایران و روی کار آمدن حکومت جمهوری اسلامی، بیشتر نطق‌ها، تذکرها و اعتراض‌های نمایندگان زرتشتی، کلیمی، ارمنی، آشوری و کلدانی مجلس ایران در دوره های مختلف، درباره تبعیض های قانونی و تبلیغات منفی علیه این ادیان و پیروان ایرانی آنها است. آنها به تصویری که از جامعه و دین شان ارائه می شود اعتراض دارند.

روز جمعه، سی ام مهرماه اسنفدیار اختیاری، نماینده زرتشتیان در مجلس ایران با انتشار نامه ای خطاب به امام جمعه اصفهان، بر "یکتاپرست" بودن زرتشتیان تاکید کرد و از او خواست به "ادیان الهی" احترام بگذارد. یوسف طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان در خطبه های نمازجمعه گفته بود: "زرتشتیان قائل به این هستند که جهان دو خدا دارد که یکی از آن‌ها برای خوبی‌ها است و دیگری برای بدی‌ها که آن‌ها را یزدان و اهریمن نامیده‌اند."

کمی قبل تر و در ۲۶ تیر ماه، اسفندیار اختیاری با انتشار نامه ای به شهردار خرمشهر در جنوب ایران، به بنر همایش "بررسی فرقه های ضاله" در این شهر اعتراض کرده بود که در آن از دین زرتشت به عنوان "فرقه ای ضاله" یاد شده بود. نام روابط عمومی شهرداری خرمشهر در این بنر به چشم می خورد.

قانون اساسی ایران "ایرانیان زرتشتی، کلیمی و مسیحی" را به عنوان تنها اقلیت های دینی در این کشور به رسمیت می شناسد که‌ در حدود قانون‌ در انجام‌ مراسم‌ دینی‌ خود آزادند و دراحوال‌ شخصیه‌ و تعلیمات‌ دینی‌ بر طبق‌ آیین‌ خود عمل‌ می کنند.

آقای اختیاری در اسفند ۹۴ در دیدار با علی یونسی، دستیار ویژه رئیس جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت های دینی، به عملکرد صدا و سیما انتقاد کرده و گفته بود: "چرا باید نامهای ایرانی که برگرفته از اسطوره های این سرزمین هستند مورد تمسخر قرار گیرد، چرا همیشه همه نام های ایرانی، دزد و انسانهای منفی در فیلم ها و سریالهاهستند؟"

او با انتقاد از وزارت ارشاد هم گفت: "وقتی ما می خواهیم یک کتاب را چاپ کنیم، همه چیز بررسی می شود، اما دیگران که بر علیه ما کتاب می نویسند و بدیهیات دین ما را زیر سوال می برند و به ما تهمت های بی اساس می زنند، از زیر دست ارشاد در می رود، چرا؟"

این مسئله البته تنها مختص ایرانیان زرتشتی نیست. سیامک مره صدق، نماینده ایرانیان کلیمی در دوره های هشتم، نهم و دهم مجلس هم در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا، خواستار تفاوت قائل شدن بین "یهودیت و صهیونیسم" شده و گفت: "یهودی بودن لزوما به معنای صهیونیست بودن نیست و حتی صهیونیست بودن هم الزاما به معنی یهودی بودن نیست بلکه تعداد قابل توجهی مسیحیان صهیونیست داریم که به ویژه در آمریکا و کشورهای غربی فعالیت می‌کنند و تعداد قابل توجهی از یهودیان هم با صهیونیسم موافق نیستند و انتقادات جدی به رفتار و عملکرد دولت اسرائیل دارند.


[ بازدید : 272 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

متاسفانه ارسال مطالب با محدودیت شدید روبرو شده.بزودی وبلاگ جدیدم رو بهتون معرفی میکنم.

چهارشنبه 12 دی 1397
0:49
...Anahita

دوستان و همراهان عزیز متاسفانه امکان دسترسی و مطلب گذاشتن بنده بسیار محدود شده و ارسال هرگونه پیام مذهبی سیاسی با مانع روبرو میشود.

بزودی وبلاگ دیگری تهیه خواهم کرد که توسط حکومت غیر انسانی ایران کنترل نباشد .

باماهمراه باشید.


[ بازدید : 261 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

سال نو میلادی و تولد مسیح

دوشنبه 3 دی 1397
11:19
...Anahita

مسیح 1397

christmas 3 تاریخ کریسمس 2019 و تولد مسیح 1397

جشن کریسمس برای مسیحیان مانند جشن نوروز برای ایرانیان است. این روز هم به مانند نوروز ایرانیان آداب و رسوم خاص خود و همینطور زمان خاصی دارد که آسمونی در این مقاله به این موضوع می پردازد که کریسمس در چه ماهی است و چه رسم و رسوماتی دارد. با ما همراه باشید

کریسمَس یا نوئل جشنی است در آیین مسیحیت که به منظور گرامی‌داشت زادروز مسیح برگزار می‌شود. بسیاری از اعضای کلیسای کاتولیک روم و پیروان آیین پروتستان، کریسمس را در روز ۲۵ دسامبر جشن گرفته و بسیاری آنرا در شامگاه ۲۴ دسامبر نیز برگزار می‌کنند. اعضای بیشتر کلیساهای ارتودوکس در سراسر دنیا نیز روز بیست و پنجم دسامبر را به عنوان میلاد مسیح جشن می‌گیرند.

برخی از اصطلاحات مربوط به کریسمس به تاریخ ایران Christmas Day 2019 :

کریسمس چندم دیماه است؟: کریسمس 25 دسامبر 2018 یا 4 دی 1397 (17 ربیع االثانی 1440) است، روزی که حضرت مسیح به دنیا آمد واین روز به وسیله مسیحیان جشن گرفته می شود. پس شب کریسمس مطابق با ۲۴ دسامبر است .

دوره کریسمس : زمانی است که با تولد مسیح آغاز می شود.

کیک کریسمس :کیک میوه ای که مرسوم است در کریسمس در بریتانیا می خورند.همچنین در کریسمس پودیندگی هم به نام پودینگ کریسمس تخیه می شود.

جوراب کریسمس :جوراب بلندی است که کودکان هنگامی که شب کریسمس به رخت خواب می روند آن را در اتاق می گذارند تاباهدیه هاپر شود.

درخت کریسمس : یکدرخت طبیعی یا مصنوعی است که با روبان ها و چراغهای رنگی تزئین می شود و در کریسمس در خانه یا بیرون از خانه قرار داده می شود .

نوئل : اصطلاحی برای کریسمس است که به ویژه در سرودها و کارت ها مورد استفاده قرارمی گیرد.

بابانوئل: محافظ شاد وشوخ بچه ها است.

کارت کریسمس :برای تبریک عید ارسال میشود .

کریسمس به انگلیسی معادل Christmas Day است یا همان روز کریسمس

christmas2 تاریخ کریسمس 2019 و تولد مسیح 1397

کریسمس در ایران

اگر آدم کنجکاوی باشید، می دانید که کریسمس ارامنه کمی دیرتر از هم کیشان خارجی شان است؛ حدوداً ده روز. یعنی در حالی که اکثر مسیحی های دنیا (از کاتولیک ها و پروتستان ها گرفته تا گروه عمده یی از ارتدوکس ها) 25 دسامبر را روز ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) می دانند، پیروان کلیسای مستقل ارامنه ۶ ژانویه را کریسمس می گیرند.

بازار کریسمس برای بسیاری از شهروندان غیرمسیحی ایرانی هم جالب است. مسیحیان ایران به دو شاخه ارامنه و آشوری تقسیم می‌شوند. مسیحیان ارمنی میلاد مسیح را ششم ژانویه جشن می‌گیرند.

مسیحیان ایران نیز مانند مسیحیان سراسر جهان شب میلاد عیسی مسیح (۲۴ دسامبر) تا آغاز سال نو میلادی را جشن می‌گیرند. تزئین درخت کاخ با گلوله‌های رنگی و درخشان بخشی از رسم و رسوم کریسمس است. پیروان عیسی مسیح سالروز تولد او را با خواندن دعا و مراسم نیاش در کلیسا جشن می‌گیرند.

بسیاری از مردم جهان عید میلاد مسیح را زمانی برای بخشایش و آشتی می‌دانند.

christmas3 تاریخ کریسمس 2019 و تولد مسیح 1397


[ بازدید : 336 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

وضعیت مسیحیان در ایران امروز

پنجشنبه 29 آذر 1397
1:04
...Anahita

ادامۀ نقض حقوق اقلیتها در ایران، تعدادی از نوکیشان مسیحی در کرج و تهران توسط ماموران امنیتی لباس شخصی بازداشت شده و از وضعیت و سرنوشت آنان خبری در دست نمی باشد. همزمان گزارش شده که چهار نوکیش مسیحی عضو کلیسای ایران، به اتهام واردۀ «ترویج مسیحیت صهیونیستی و اداره کلیساهای خانگی» از سوی دادگاه انقلاب اسلامی، برای گذارندن حبسی ده ساله، عازم زندان خواهند شد.

بنا به گزارش های رسیده، رازمیک زادوریان، شهاب بنی بیات و محمد محقق دولت آبادی، روز یکشنبه ۲۷ خرداد ماه ۹۷- برابر با ۱۷ ژوئن ۲۰۱۸ در اطراف کرج و همچنین شاهین شکیب و وحید دهقانی، یک روز بعدتر، دوشنبه ۲۸ خرداد ماه در غرب تهران، بازداشت شدند، که وضعیت آنان همچنان نامشخص می باشد.

بر اساس این گزارش، منازل این افراد مورد تفتیش و ضبط ادوات ماهواره، کتب، رایانه و برخی وسایل قرار گرفته است.

همچنین طی دو روز اخیر مراجعات مکرر خانواده های بازداشت شدگان به مراجع امنیتی و قضایی نتیجه ای نداشته و تنها به آنها گفته شده که توسط اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر شده اند.

بنا به آخرین گزارش ها، خانواده های برخی دستگیر شدگان، در مراجعه به شعب مختلف قضایی، خواستار مشخص شدن محل نگهداری و وضعیت آنان شده اند، که با برخورد بد و تهدیدآمیز مسئولین قضایی و امنیتی مواجه شده اند.

طی ماههای اخیر، سپاه پاسداران پس از اعلام بازداشت برخی افراد، ادعا کرده که مسیحیان بازداشتی، «منحرف مذهبی»، «مبلغ و مروج مسیحیت» و «اعضای کلیساهای خانگی تبشیری» بوده اند، که علاوه بر «تبلیغ مسیحیت»، اقدام به «تشویش اذهان عمومی و انحراف جوانان در فضای عمومی و اینترنت» کرده بودند.

در گزارشی دیگر در مورد نقض حقوق مسیحیان در ایران، اعلام شده که حکم چهار مسیحی ایرانی که هر یک به ده سال زندان محکوم و در دادگاه تجدید نظر تایید شده، طی روزهای آتی اجرا خواهد شد.

یکی از این محکوم شدگان، یوسف ندرخانی، کشیشی است که نزدیک یک دهه پیش زندانی شده بود و
سه نفر دیگری که حکم ده سال زندان آنها تایید گردیده، محمد رضا امیدی، یاسر مسیب زاده و صاحب فدایی هستند که دو سال پیش با اتهاماتی همچون «مسیحیت صهیونیستی» و «اقدام علیه امنیت ملی»، دستگیر شده بودند و احکام آنها پس از طی مراحل بازپرسی و دادگاه، ابلاغ و تایید شد.

در این گزارش آمده که کشیش ندرخانی و آقای امیدی به این اتهام که کلیسای آنها از بریتانیا کمک مالی دریافت کرده، به دو سال حبس بیشتر محکوم شده اند. سه نفر دیگر نیز به خاطر مصرف مشروبات الکلی در طول خدمات مذهبی شان هریک به ۸۰ ضربه شلاق محکوم شده اند.

طی سالهای اخیر و به ویژه پس از هشدار رهبر جمهوری اسلامی و برخی مراجع شیعه، فشار بر نوکشان مسیحی در ایران افزایش یافته یافته و هم اکنون ده‌ها نوکیش و ایماندار مسیحی، در زندان‌ها و بازداشتگاههای جمهوری اسلامی به سر می‌برند.

همچنین چاپ و توزیع کتاب مقدس مسیحیان به زبان فارسی ممنوع بوده، کلیسا‌های پروتستان تعطیل شده اند و از مراسم کلیسایی آنها جلوگیری به عمل می آید.

طبق گزارش بین‌المللی وضعیت آزادی مذاهب در ایران، حکومت جمهوری اسلامی همچنان به آزار، بازجویی و بازداشت بهائیان، نوکیشان مسیحی، مسلمانان سنی و سایر اقلیت های مذهبی ادامه داده و فعالیت قانونی محافل آنها را با هدف جلوگیری از گرویدن افراد به این دین به شدت سرکوب کرده و تحت تعقیب قضایی قرار داده است.


[ بازدید : 282 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

آزار و دستگیری مسیحیان و نوکیشان در ایران😡😔

يکشنبه 25 آذر 1397
1:52
...Anahita

در تیر ماه ۱۳۶۹ کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران طی گزارشی ضمن ابراز نگرانی از آزار مسیحیان در ایران تأکید کرد که حکومت ایران «همچنان به پیگرد قضایی معتقدان به این دین، به ویژه نوکیشان، ادامه می‌دهد».

براساس این گزارش طی ماه‌های خرداد و تیر ۱۱ نوکیش مسیحی و یک کشیش آشوری در ایران، جمعاً به ۱۲۵ سال زندان محکوم شده‌اند.[۱]

ایران بیش از ۱۰۰ مسیحی را در عرض یک هفته دستگیر کرده‌است و گروه فعالان مسیحی درب‌های باز (Christian advocacy group Open Doors) در تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۹۷ گفته‌است که ایران بی رحمانه پیروان مسیحی را در جمهوری اسلامی سرکوب می‌کند و این افزایش شدید دستگیری‌ها به شدت نگران کننده‌است.[۲]


[ بازدید : 257 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

تعمید

پنجشنبه 22 آذر 1397
20:26
...Anahita

سوال: اهمیت غسل تعمید مسیحیان چیست؟

جواب:
غسل تعمید یکی از دو اصولی می باشد که عیسی مسیح برای کلیسا تعیین نمود. او قبل از صعودش به آسمان گفت:"پس برويد و تمام قومها را شاگرد من سازيد و ايشان را به اسم پدر و پسر و روح القدس غسل تعميد دهيد؛ و به ايشان تعليم دهيد كه تمام دستوراتی را كه به شما داده‌ام، اطاعت كنند. مطمئن باشيد هر جا كه برويد، حتی دورترين نقطه دنيا باشد، من هميشه همراه شما هستم" (متی فصل 28 آیه های 19 تا 20). این دستورات، مشخص می کند که کلیسا مسئول آموزش کلام عیسی مسیح، تربیت شاگردان و تعمید دادن آن شاگردان می باشد. این کارها باید در همه جا بین همه ملت های دنیا و تا آخر زمان انجام شوند. بنابراین، اگر بتوانیم یک دلیل محکم برای اهمیت غسل نام ببریم این است که عیسی مسیح دستور غسل تعمید را صادر کرده است.

غسل تعمید قبل از بوجود آمدن کلیسا نیز انجام می شده است. یهودیان باستان، برای نوکیشان این مراسم را اجرا می کردند تا ذات او را برای ورود به آیین شان تمیز کنند. یحیی تعمید دهنده، غسل تعمید را برای آماده کردن راه عیسی مسیح انجام میداد و همه، چه یهودی و چه غیر یهودی را ملزم به غسل تعمید می دانست چراکه همه نیازمند توبه بودند. با این وجود غسل تعمید یحیی، که نشان دهنده توبه بود، مانند غسل تعمید مسیحیان همانطوری که در اعمال رسولان فصل 18 آیه های 24 تا 26 و فصل 19 آیه های 1 تا 7 عنوان شده، نیست.

غسل تعمید باید در نام پدر، پسر و روح القدس انجام شود که به آن غسل تعمید مسیحی گفته می شود. از طریق این اصل است که یک فرد به عضویت کلیسا پذیرفته خواهد شد. زمانیکه نجات پیدا می کنیم، توسط روح القدس در بدن مسیح که همان کلیسا می باشد، تعمید می گیریم. اول قرنتیان فصل 12 آیه 13 می گوید:" هر يک از ما عضوی از بدن مسيح می‌باشيم. بعضی از ما يهودی هستيم و بعضی غيريهودی؛ بعضی غلام هستيم و بعضی آزاد. اما روح‌القدس همۀ ما را كنار هم قرار داده و بصورت يک بدن درآورده است. درواقع ما بوسيلۀ يک روح، يعنی روح‌القدس، در بدن مسيح تعميد گرفته‌ايم و خدا به همۀ ما، از همان روح عطا كرده است."

غسل تعمید، راهی است که یک فرد توسط آن به صورت عمومی ایمان به مسیح و پیروی از او را اعلام می کند. فرد زمانیکه درون آب برای تعمید فرو میرود درون قلب خویش می گوید،" به عیسی مسیح ایمان می آورم، او روح مرا از گناه پاک نمود و حال من دارای یک زندگی نو و مقدس می باشم."

غسل تعمید در واقع سمبلی ازمرگ مسیح، دفن شدن او و رستاخیزش از مردگان می باشد. و همچنین، نشان دهنده مرگ ما در گناه و زنده شدن ما در مسیح می باشد. زمانیکه یک گناهکار، به ایمان آوردن به عیسی مسیح اعتراف می کند، طبیعت گناه آلودش در گناه می میرد (رومیان فصل 6 آیه 11) و به او یک زندگی نو اعطا می شود (کولسیان فصل 2 آیه 12). فرو رفتن در آب به معنی مردن در گناه است، و بیرون آمدن از آب نشان دهنده بدن پاک و زندگی جدیدی است که بدنبال رستگاری می رود. رومیان فصل 6 آیه 4 اینگونه می گوید که:" هنگامی كه مسيح مرد، طبيعت كهنۀ ما هم كه گناه را دوست می‌داشت، با او در آبِ تعميد دفن شد؛ و زمانی كه خدای پدر با قدرت پر جلال خود، مسيح را به زندگی بازگرداند، ما نيز در آن زندگی تازه و عالی شريک شديم."

بطور ساده می توان گفت که تعمید گرفتن یک شهادت و گواهی بیرونی برای یک تغییر درونی می باشد. غسل تعمید مسیحی نشان دهنده فرمانبرداری از عیسی مسیح پس از نجات می باشد. گرچه غسل تعمید در ارتباط با نجات می باشد اما شرط لازم و تضمین کننده نجات نیست، بلکه نجات واقعی زمانی دریافت می شود که با تمام وجود و از اعماق قلب خود، عیسی مسیح را به عنوان تنها نجات دهنده بپذیریم و به او ایمان بیاوریم. کتاب مقدس ترتیب انجام شدن این کار را به این صورت بیان می کند که ابتدا یک شخص به عیسی مسیح ایمان می آورد سپس غسل تعمید می گیرد (اعمال رسولان فصل 2 آیه 41 و فصل 16 آیه های 14 تا 15).

یک نوکیش مسیحی باید تمایل فوری به انجام غسل تعمید داشته باشد. همانطور که در اعمال رسولان فصل 8 آیه های 35 تا 36 می بینیم:" همچنانكه كالسكه پيش می‌رفت، به يک بركۀ آب رسيدند. مرد حبشی گفت: «نگاه كن! اين هم آب! آيا امكان دارد حالا غسل تعميد بگيرم؟" آنها فورا کالسکه را نگه داشته و فیلیپ، آن مرد را تعمید داد.

غسل تعمید مسیحی نشان دهنده ارتباط ایماندار با مرگ، دفن و رستاخیر عیسی مسیح می باشد. هرجاییکه پیام انجیل موعظه می شود و مردم به مسیح ایمان می آوردند، باید غسل تعمید نیز انجام شود


[ بازدید : 301 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

عیسی کیست؟

يکشنبه 18 آذر 1397
21:19
...Anahita

عيسي كيست؟

عيسي ناصري براي شما كيست؟زندگي شما در اين دنيا و در ابديت بستگي به پاسخ شما به اين پرسش دارد.

dove

به نظر شما او كيست......

برجسته‌ترين شخص در تمام ادوار؟

بزرگترين رهبر؟

بزرگترين استاد؟

كسي كه نيكوترين كارها را براي بشريت انجام داد؟

كسي كه مقدسترين زندگي را كه هيچ كس هرگز نزيسته بود زيست؟

امروزه به هر كجاي دنيا كه برويد, با پيروان هر مذهبي كه صحبت نماييد, صرف‌نظر از اينكه چقدر نسبت به مذهب خويش متعهد مي باشند، اگر چيزي درباره تاريخ بدانند، بايد بپذيرند كه هرگز كسي مانند عيساي ناصري وجود نداشته است.
عيسي مسير تاريخ را تغيير داد. حتي تاريخ روزنامه صبحي كه در دست داريد گواه بر اين اصل مي‌باشد كه عيساي ناصري 2000 سال پيش بر روي زمين مي‌زيست.
B.C (ق. م) يعني قبل از مسيح و( A.D (Anno Domini يعني سالهاي خداوند.

پيشگويي ظهور عيسي

صدها سال قبل از تولد عيسي،كتب مقدسه نبوت انبياي اسرائيل را در مورد ظهور وي به ثبت رسانيدند. عهد عتيق كه به وسيله اشخاص بسياري در طي مدت 1500 سال نگاشته شده است, شامل 300 نبوت در مورد آمدن وي مي‌باشد. تمامي اين جزئيات و همچنين تولد معجزه آسا, زندگي عاري از گناه, معجزات بسيار, مرگ و قيام او تماماً به واقعيت پيوستند. زندگي‌اي كه عيسي زيست, معجزاتي كه او كرد, سخناني كه او گفت, مرگش بر روي صليب, قيام او, عروج او به آسمان، همه اين اصل را بيان مي‌كنند كه او تنها يك انسان نبود, بلكه بيش از يك انسان بود. عيسي اعلام نمود كه "من و پدر يك هستيم، هيچ كس نزد پدر جز به وسيله من نمي‌آيد". (يوحنا 14: 6)

زندگي و پيام او موجب تغيير مي‌گردد

هر گاه به زندگي و تاثير عيساي ناصري از ديد تاريخ نظري بيفكنيد،مشاهده خواهيد نمود كه حضور او و پيامش همواره در زندگي مردم واقوام باعث تغييرات بزرگي گرديده‌اند. هر جا كه تعاليم او تاثير خودرا بر جاي گذاشته، تقدس ازدواج، حقوق زنان، حق 5000راي، تاسيس مدارس و دانشگاهها جهت تحصيلات عاليه, وضع قوانين براي محافظت از كودكان، برچيده شدن برده‌داري و هزاران تغيير مفيد ديگر به زندگي‌هاي شخصي نيز به گونه‌اي برجسته تغيير يافته است. براي مثال، " ليوو والاس " يك ژنرال مشهور و نابغه در ادبيات، به عنوان يك ملحد شناخته شده بود. براي مدت دو سال، آقاي "والاس" مشغول مطالعه در برجسته‌ترين كتابخانه‌هاي اروپا و آمريكا بود. او در جستجوي اطلاعاتي بود تا به وسيله آنها مسيحيت را براي هميشه نابود سازد. هنگام نگارش دومين فصل كتابي كه او بدين منظور مي‌نوشت، گريه‌كنان در حالي كه زانو زده بود فرياد بر آورد : " عيسي ، اي خداي من و اي خداوند من" و اينچنين مسيح را يافت. با چنين مدرك محكم و غير قابل بحثي او ديگر نمي‌توانست خداوندي و پسر خدا بودن عيسي را انكار كند. بعدها " ليو والاس" كتاب "بنهور" كه يكي از بزرگترين رمانهاي قرن به زبان انگليسي است و داستان آن در دوران زيست مسيح اتفاق افتاده را به رشته تحرير درآورد. همينطور "سي.اس.لوئيس"، پروفسور دانشگاه آكسفورد انگلستان كه از عرفاي منكر وجود خدا بود و سالهاي متمادي الوهيت مسيح را انكار مي‌كرد نيز در صداقتي عقلاني پس از مطالعه عميق و گسترده براي يافتن دلايلي جهت اثبات الوهيت مسيح، پذيرفت كه عيسي همان خدا و منجي است.

خداوند، دروغگو، يا ديوانه؟

" لوئيس" در كتاب مشهورش به نام "مسيحيت صرف" اين جمله را بيان مي‌كند: "شخصي كه تنها يك انسان است و چيزهايي را مانند عيسي مي‌گويد نمي‌تواند يك استاد بزرگ اخلاق باشد".
او مي‌تواند يك ديوانه باشد- همطراز با مردي كه مي‌گويد خود يك تخم‌مرغ آبپز است- يا بايد شيطان مجسم جهنمي باشد.
شما بايد انتخاب كنيد. او يا پسر خدا بوده و هست يا يك مرد ديوانه يا چيزي بدتر از آن. شما يا مي‌توانيد او را يك ديوانه تلقي كنيد يا به پايش بيفتيد و او را خداوند خود خطاب نماييد. ولي خواهش مي‌كنم درباره او اين سخن بي‌معني را نگوييد كه او يك استاد بزرگ بشريت بود. او چنين بابي را براي ما نگشوده است.
عيسي مسيح براي شماكيست؟ زندگي شما بر روي اين جهان و در ابديت بستگي به پاسخ شما به اين پرسش دارد.
تمامي اديان توسط انسان پايه‌گذاري شده‌اند و بر پايه فلسفه‌هاي انساني، قوانين و ميزانهاي رفتاري استوار گرديده‌اند. اگر بنيانگزاران اين اديان را از قوانين و نحوه پرستش آنها خارج سازيد، شاهد تغيير كوچكي در آنها خواهيد بود.
ولي عيسي مسيح را از مسيحيت خارج نماييد، هيچ چيز ديگري باقي نخواهد ماند. مسيحيت كتاب مقدسي تنها فلسفه‌اي براي زندگي نيست و نه استانداردهاي اخلاقي براي اطاعت از مراسم مذهبي. مسيحيت واقعي بر پايهاي اساسي يعني رابطه‌اي شخصي با خداوند و منجي زنده و قيام كرده استوار مي‌باشد


[ بازدید : 286 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مسیح کیست؟

يکشنبه 18 آذر 1397
14:26
...Anahita


[ بازدید : 282 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

شنبه 17 آذر 1397
22:21
...Anahita

اسلامگرایان همواره در طول تاریخ توسط انسانگرایان و خردگرایان محکوم به زن ستیزی و زیر پا گذاشتن حقوق مسلم زنان شده اند. در این برگ نشان داده خواهد شد که در بسیاری از موارد این زن ستیزی اسلامگرایان برخاسته از آموزه های زن ستیزانه قرآنشان است.

شماره صفحات تنها در مورد قرآنهایی صدق میکند که به شیوه عثمان طاها نوشته شده اند.


[ بازدید : 304 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

جمعه 16 آذر 1397
13:00
...Anahita


پیام عیسی مسیح زندگی مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد

‏«مطمئناً زندگی و کارهای [عیسی] دل‌ها و ذهن‌های بسیاری را تا به امروز تحت تأثیر قرار داده است.‏ این امر مهم‌ترین گواه بر این است که او مردی دانا و بزرگ بود.‏»‏*​—‏ نوشتهٔ گِرِگ ایستربروک.‏

سخن و کلامی حکیمانه می‌تواند آنچنان قدرتی داشته باشد که بر دل انسان بنشیند،‏ به او امید بخشد و زندگی‌اش را دگرگون سازد.‏ تا کنون هیچ انسانی سخنانِ پرقدرت و گیرایی همچون عیسی مسیح به زبان نیاورده است.‏ یکی از کسانی که سخنرانی معروف عیسی را شنید در خصوص او چنین نوشت:‏ «وقتی عیسی این سخنان را به پایان رسانید مردم از تعالیم او متحیّر شدند.‏» —‏ متّیٰ ۷:‏۲۸‏،‏ مژ.‏

تا به امروز،‏ بسیاری در سراسر جهان با گفته‌های پرمفهوم عیسی آشنا شده‌اند.‏ در اینجا به چندین نمونه از سخنانش اشاره شده است:‏

‏«نمی‌توانید هم بندهٔ خدا باشید،‏ هم بندهٔ پول.‏»​—‏ متّیٰ ۶:‏۲۴‏،‏ ه‍ن.‏

‏«با مردم همان گونه رفتار کنید که می‌خواهید با شما رفتار کنند.‏»​—‏ متّیٰ ۷:‏۱۲‏،‏ ه‍ن.‏

‏«مال امپراتور را به امپراتور بدهید،‏ و مال خدا را به خدا.‏»​—‏ متّیٰ ۲۲:‏۲۱‏،‏ تفس.‏

‏«دادن از گرفتن فرخنده‌تر است.‏»​—‏ اَعمال ۲۰:‏۳۵‏.‏

اما عیسی فقط سخنانی را بر زبان نیاورد که در یادها باقی ماند بلکه پیامی پرقدرت و جذاب داشت؛‏ پیامی که او اعلام می‌کرد حقایقی در مورد خدا بود.‏ عیسی به مردم تعلیم داد که مفهوم واقعی زندگی را درک نمایند.‏ همچنین به وضوح به راه‌حلی برای اتمام درد و رنج بشر اشاره کرد و حکومت خدا را تنها راه‌حل آن خواند.‏ در مقالات بعدی به بررسی این پیام عیسی می‌پردازیم و خواهیم دید که چرا «زندگی و کارهای عیسی دل‌ها و ذهن‌های» میلیون‌ها نفر را تا به امروز تحت تأثیر قرار داده است.‏

‏[پاورقی]‏

عیسی در کفرناحوم که در یکی از شهرهای منطقهٔ جلیل قرار داشت سکونت گزید.‏​—‏ مَرقُس ۲:‏۱


[ بازدید : 296 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مسیح راه نجات است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]