مسیحیت در ایران

دوشنبه 12 آذر 1397
4:24
...Anahita
مسیحیت در ایران


پیش تر هم حجت الاسلام مهدی امجدی زاده، امام جمعه باخرز که به عنوان جوانترین امام جمعه ایران معروف است از افزایش تعداد کلیساهای خانگی در نیشابور و شیراز خبر داده بود.[1] امجدی زاده درباره تبلیغ مسیحیت در مناطق مختلف ایران گفته بود:« متاسفانه شیراز پایگاه تبادل افکار ادیان و فرقه های نوظهور تبدیل شده است و مخصوصا مسیحیت در شیراز آمار بسیار بالایی کلیسای خانگی دارند و در حال فعالیت اند. زمانی که در قم بودم، دو منطقه کشور را نسبت به موضوع مسیحیت حساس معرفی کردند که یکی از آنها شیراز و دیگری نیشابور بود. شیراز در زمینه دین مسیحیت به شدت فعالیت می کند. در روستاهای اطراف شیراز برای تبلیغ مسیحیت، از طریق کمک به مردم به صورت در اختیار گذاشتن پزشک و دندانپزشک به شکل رایگان جوان ها را جذب می کنند. همچنین جلسات جشن و نشاط نیز برگزار می کنند. در نیشابور نیز که یک شهر مسلمان نشین، شیعه نشین و منسوب به اهل بیت (ع) است به شدت کلیسای خانگی افزایش یافته است و با اینکه شهر نسبتا کوچکی است ۱۱ کلیسای خانگی در آنجا وجود دارد.»

حجت الاسلام و المسلمین صابری تولایی، عضو جامعه مبلغین نیز پیش تر گفته بود: «بحث تبلیغ مسیحیت در ایران از دیرباز وجود داشته و در قالب ها و اشکال مختلفی به وقوع می پیوسته است امروز نیز مدتی است که پدیده افزایش تعداد کلیساهای خانگی به ویژه در دو شهر شیراز و نیشابور مطرح است که به تبع آن عده ای در جذب جوانان به دین مسیحیت می کوشند؛ این افراد از طریق فضاهای مجازی افراد را جذب کرده و پس مدتی دوستی آنها را به مکان هایی با عنوان کلیساهای خانگی می کشانند و کم کم نیز آموزه های مسیحیت را برای آنها بیان و ترویج می کنند. حجت الاسلام احمد صابری تولایی، معتقد است که در حال حاضر نه تنها کلیساهای خانگی بلکه بسیاری از مجموعه هایی که رقیب دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت (ع) هستند در حال افزایش اند.»

رشد گرایش به مسیحیت در ایران! | افزایش کلیساهای خانگی در نیشابور و شیراز

در همین حال پیشتر هم موسسه پیو در تحقیقاتی در خصوص گرویدن به اسلام و خارج شدن از دین اسلام در آمریکا آورده بود: مطالعه موسسه پیو در سال ۲۰۱۷ درخصوص مسلمانان آمریکا نشان می دهد ۲۴ درصد از افرادی که به عنوان مسلمان بزرگ شده اند، از این دین خارج شده اند. در میان این گروه ۵۵ درصد خود را پیرو هیچ دینی نمی دانند، ۲۲ درصد به مسیحیت گرویده اند و ۲۱ درصد دیگر نیز مذاهب بسیار متنوعی را به عنوان دین خود برگزیده اند. در این میان افرادی که از دین اسلام خارج شده اند بیشتر احتمال دارد مهاجران ایرانی باشند (۲۲ درصد) تا افرادی که تغییر کیش نداده اند. تعداد زیادی از افرادی که سابقا مسلمان بوده اند، ایرانیانی هستند که پس از انقلاب به آمریکا مهاجرت کرده اند.


[ بازدید : 258 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مسیح راه نجات است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]